Instrukcja do pobrania

MOL NET+ to nowoczesny program do obsługi biblioteki szkolnej ułatwiający pracę nie tylko bibliotekarzowi, ale również korzystanie z zasobów biblioteki przez czytelników. Działanie jego polega na przeniesieniu danych (w tym katalogu bibliotecznego OPAC*), które dotychczas znajdowały się w szkolnym komputerze w tzw. „chmurę”. Dzięki programowi katalog biblioteki dostępny jest dla czytelników o każdej porze i z każdego komputera posiadającego dostęp do Internetu, także z urządzeń mobilnych. Czytelnicy zawsze mają możliwość przeglądania własnego konta wypożyczeń, gdzie znajdują się między innymi informacje o terminie zwrotu wypożyczonych książek.

* Online Public Access Catalog – publicznie dostępny przez Internet katalog zbiorów biblioteki
 
Użytkownicy otrzymują również:
  • intuicyjne wyszukiwanie zbiorów (z opcją podpowiedzi podczas wpisywania tekstu).
  • możliwość rezerwacji zasobów biblioteki o każdej porze z dowolnego urządzenia posiadającego dostęp do internetu (komputer, tablet, telefon komórkowy),
  • podgląd aktualnych zestawień bibliograficznych tworzonych przez bibliotekarza, takich jak nowości czy zestawienia lektur,
  • możliwość przeglądania własnego konta wypożyczeń, gdzie znajdują się między innymi informacje o pozycjach zarezerwowanych (termin odbioru), wypożyczonych (możliwość prolongaty) i przetrzymywanych.
 
MOL NET+ INSTRUKCJA OBSŁUGI
Jak zalogować się do katalogu biblioteki?
1. Zakładanie konta:
Krok 1. Wejdź na adres https://m002560.molnet.mol.pl/
Krok 2. Kliknij w ikonkę kluczyka w prawym górnym rogu, aby zalogować się na konto biblioteczne
 
 
Krok 3. Kliknij „Załóż konto”.
 
 
Następnie wpisz swój szkolny adres e-mail imię.nazwisko@spsiciny.pl i zaznacz okienko „Nie jestem robotem”.  Na koniec kliknij przycisk „Wyślij wiadomość”.
 
 
Krok 4. Na twój szkolny adres e-mail została wysłana wiadomość w której będzie podany link do aktywacji konta. Kliknij na ten link.
 
 
Krok 5. Aktywacja konta – zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie musisz wpisać hasło (hasło musi składać się z minimum 8 znaków, w tym przynajmniej 1 dużej litery i 1 cyfry). Zaznacz okienko „Nie jestem robotem”. Na koniec kliknij przycisk „Ustaw nowe hasło”.
 
 
To już wszystko - konto zostało utworzone. Zamknij okno przeglądarki. Teraz już możesz logować się na swoje konto.
 
2. Pierwsze i kolejne logowania do swojego konta (OPAC)
Krok 1. Wejdź na adres https://m002560.molnet.mol.pl/
Krok 2. Kliknij w ikonkę kluczyka w prawym górnym rogu, aby zalogować się na swoje konto biblioteczne
Krok 3. Logowanie – wpisz swój szkolny e-mail, hasło (jakie wcześniej utworzyłeś) i zaloguj się.
Aby się wylogować, kliknij w ikonkę rakiety (w prawym górnym rogu) – „Wyloguj się”.
3. Gdyby komuś zdarzyło się zapomnieć hasło wówczas należy wybrać na karcie logowania opcję „Przywróć hasło” i postępować zgodnie z instrukcją (po wpisaniu maila, czytelnik otrzyma link, który umożliwi mu zmianę hasła).
 
4. Jak wyszukiwać w katalogu OPAC?
  • Wyszukiwanie w OPAC ma postać  jak w popularnej przeglądarce Google. Wpisane hasło domyślnie wywołuje wyszukiwanie w całym zasobie (wszędzie). Istnieje możliwość wyszukiwania osobno według: autora, tytułu, tematu (np. konie).
  • Z pośród przedstawionych pozycji wybierz interesującą Cię książkę. Pod jej opisem możesz dokonać rezerwacji (klikając na przycisk „Rezerwuj”).
5. Jak przeglądać stan swojego konta (wypożyczenia, rezerwacje, itd)?
  • W prawym górnym rogu kliknij niebieską ikonę ludzika - „Twoje konto”. Teraz możesz przeglądać kolejno zakładki: profil, wypożyczenia, zaległości, rezerwacje, historia wypożyczeń. 



Załączniki: