Zdalne nauczanie w grupie Borowiki
W związku z pandemią Koronawirus od dnia 23.03.2020r rozpoczęłyśmy z koleżankami zdalne nauczanie dzieci z grup przedszkolnych w Naratowie i Sicinach.
Najpierw nawiązałyśmy kontakt z nauczycielkami uczącymi w danej grupie. Opracowałyśmy sposób komunikacji ze sobą, rodzicami i dziećmi, a także formy pracy jakie będziemy stosować podczas realizacji treści programowych. Obecnie kontaktujemy się telefonicznie, pocztą mailowa, przez grupy założone w internecie. Codziennie przekazujemy ciekawe propozycje zajęć, ćwiczeń i piosenek do zabaw ruchowych. Dzieci uczą się wierszy. Rysują, malują farbami, wycinają. Uczestniczą w różnych konkursach plastycznych
„Koronawirus – myjemy ręce ‘’, „Wiosna, wiosna, bociany”, „Najładniejsze pierogi” . Rodzice zliczają prace i wykonywane przez dzieci i gromadzą je w teczkach. Wykonują zdjęcia swoim pociechą podczas pracy, przysyłają do swoich pań. Przedszkolacy bawią się w swoich domach z rodzicami. Jest to czas na spędzanie i zorganizowanie zabaw dla swoich milusińskich. Z rozmów z rodzicami wynika, że oprócz zabaw i ćwiczeń jakie podsyłają nauczyciele – sami również angażują się, aby uatrakcyjnić i zagospodarować czas dzieciom w domu. Pieką ciasteczka, sieją warzywa, kwiaty, uczestniczą w różnych eksperymentach. Mieszają kolory farb, przelewają wodę. Porównują gdzie jest więcej .
Przed Świętami Wielkanocnymi wysiały rzeżuchę, zboże. Obserwowały jak rośnie roślinka. Wykonały kartki wielkanocne. Część dzieci rysowały koszyk wielkanocny, zajączka i pisanki. Inne malowały farbami. Ustaliłyśmy z rodzicami że zrobią zdjęcie kartki świątecznej jaką wykona dziecko i prześlą do kolegi z życzeniami.
Nie zabraknie też pomysłów na malowanie pisanek. Dzieci malowały farbami wydmuszki, ozdabiały je według własnego pomysłu. Można było przyklejać gwiazdki, kropki, a także ozdabiać pisanki paseczkami.
Wśród nauczycieli, którzy angażują się w rozwój procesu kształcenia jest Pani logopeda. Wysyła dzieciom ćwiczenia logopedyczne. Przedszkolaki mogą ćwiczyć z rodzicami poprawną wymowę oraz korygować wady wymowy.
Bardzo chciałabym podziękować rodzicom za duże zaangażowanie w wykonywaniu prac z dziećmi, szczególnie teraz w tak trudnym czasie. Rodzice mogą zobaczyć zaangażowanie swoich pociech w powstawaniu dzieł plastycznych, podpowiedzieć jak je wykonać.
Na uwagę zasługuje również fakt, że oprócz propozycji zabaw i ćwiczeń nauczycieli, rodzice mogą korzystać z audycji telewizyjnych jakie są proponowane przez Ministerstwo Edukacji abc, Wielkie dzieła małych rąk, pisu, pisu, Domowe przedszkole oraz filmy i bajki.
Bardzo dziękuje nauczycielom, za zaangażowanie i życzę powodzenia w dalszej pracy , a z okazji Świąt Wielkanocnych życzę dużo zdrowia, smacznego jajka , mokrego Dyngusa oraz bardzo szybkiego powrotu do przedszkola .
Najpierw nawiązałyśmy kontakt z nauczycielkami uczącymi w danej grupie. Opracowałyśmy sposób komunikacji ze sobą, rodzicami i dziećmi, a także formy pracy jakie będziemy stosować podczas realizacji treści programowych. Obecnie kontaktujemy się telefonicznie, pocztą mailowa, przez grupy założone w internecie. Codziennie przekazujemy ciekawe propozycje zajęć, ćwiczeń i piosenek do zabaw ruchowych. Dzieci uczą się wierszy. Rysują, malują farbami, wycinają. Uczestniczą w różnych konkursach plastycznych
„Koronawirus – myjemy ręce ‘’, „Wiosna, wiosna, bociany”, „Najładniejsze pierogi” . Rodzice zliczają prace i wykonywane przez dzieci i gromadzą je w teczkach. Wykonują zdjęcia swoim pociechą podczas pracy, przysyłają do swoich pań. Przedszkolacy bawią się w swoich domach z rodzicami. Jest to czas na spędzanie i zorganizowanie zabaw dla swoich milusińskich. Z rozmów z rodzicami wynika, że oprócz zabaw i ćwiczeń jakie podsyłają nauczyciele – sami również angażują się, aby uatrakcyjnić i zagospodarować czas dzieciom w domu. Pieką ciasteczka, sieją warzywa, kwiaty, uczestniczą w różnych eksperymentach. Mieszają kolory farb, przelewają wodę. Porównują gdzie jest więcej .
Przed Świętami Wielkanocnymi wysiały rzeżuchę, zboże. Obserwowały jak rośnie roślinka. Wykonały kartki wielkanocne. Część dzieci rysowały koszyk wielkanocny, zajączka i pisanki. Inne malowały farbami. Ustaliłyśmy z rodzicami że zrobią zdjęcie kartki świątecznej jaką wykona dziecko i prześlą do kolegi z życzeniami.
Nie zabraknie też pomysłów na malowanie pisanek. Dzieci malowały farbami wydmuszki, ozdabiały je według własnego pomysłu. Można było przyklejać gwiazdki, kropki, a także ozdabiać pisanki paseczkami.
Wśród nauczycieli, którzy angażują się w rozwój procesu kształcenia jest Pani logopeda. Wysyła dzieciom ćwiczenia logopedyczne. Przedszkolaki mogą ćwiczyć z rodzicami poprawną wymowę oraz korygować wady wymowy.
Bardzo chciałabym podziękować rodzicom za duże zaangażowanie w wykonywaniu prac z dziećmi, szczególnie teraz w tak trudnym czasie. Rodzice mogą zobaczyć zaangażowanie swoich pociech w powstawaniu dzieł plastycznych, podpowiedzieć jak je wykonać.
Na uwagę zasługuje również fakt, że oprócz propozycji zabaw i ćwiczeń nauczycieli, rodzice mogą korzystać z audycji telewizyjnych jakie są proponowane przez Ministerstwo Edukacji abc, Wielkie dzieła małych rąk, pisu, pisu, Domowe przedszkole oraz filmy i bajki.
Bardzo dziękuje nauczycielom, za zaangażowanie i życzę powodzenia w dalszej pracy , a z okazji Świąt Wielkanocnych życzę dużo zdrowia, smacznego jajka , mokrego Dyngusa oraz bardzo szybkiego powrotu do przedszkola .
M. Głowiak